Breaking News

Slatko bez šećera


Shutterstock

Nutricionisti su složni u tome da upotrebu belog šećera u ishrani treba svesti na najmanju moguću meru. Na sreću, postoje prirodni i zdraviji načini da jelu dodate slatkoću, a ovo su neki od njih.
Med - Bogat vitaminima, mineralima, prirodnim šećerima, aminokiselinama, med je pravi izbor za prelive za salate. Kako bi se lepo izmešao, dodajte ga u blender sa ostalim sastojcima. Slađi je od šećera, pa o tome vodite računa. Za svaku šolju šećera stavite pola ili tri četvrtine šolje meda.
Banane - Pune vitamina C, magnezijuma i vlakana, banane su odlične u pečenim poslasticama, mafinima, hlebu i kolačićima. Najslađe su zrele, a možete čak koristiti i prezrele. Ako imate nezrele, stavite ih u rernu sa korom, na 150 stepeni, i pecite dok ne dobiju braonkastu boju.
So - Sigurno ste primetili da u receptu za gotovo svaku tortu ili kolač piše - dodati malo soli. Razlog je što so ističe slatkoću jela i smanjuje kiselost i gorčinu. Slobodno dodajte mrvicu soli jabukama i lubenicama, jer će so pojačati prirodnu slatkoću voća.
Sos od jabuka - Za pečene poslastice idealan je sos od jabuka. Jednu šolju šećera zamenite šoljom sosa od jabuka, ali vodite računa o tome da smanjite druge tečne sastojke u receptu, jer sos od jabuka sadrži vodu. Pire od drugog voća takođe može da posluži.
Cimet, vanila - Cimet dodajte u kafu, jogurt i druge namirnice koje želite da budu slatke. Vanila je prirodno slatka, dodaje se kolačima, ali i rižotu, supi od sočiva, grilovanom povrću i kremastim sosevima za pastu.
Šargarepa - Dodaje se i slatkim i slanim jelima, a naročito je slatka kuvana. Odlična je za mafine i torte, ali i soseve za pastu na bazi paradajza.
Novosti
ranktrackr.net